TOYOTA GAZOO Racing wprowadza do sprzedaży części zamienne do klasycznej Toyoty Supry. To kolejna odsłona GR Heritage Parts Project, programu realizowanego we współpracy z Solize i HP od 2019 roku.
Oryginalne, nowo wyprodukowane komponenty do Supry A70 i A80 będą w sprzedaży w Europie, Japonii, Ameryce Północnej i innych krajach.
Toyota uruchomiła program GR Heritage Parts Project, żeby wesprzeć kolekcjonerów i pasjonatów klasycznych modeli. Specjaliści marki odtwarzają kolejne oryginalne części sprzed lat, aby koncern mógł je produkować i wprowadzać na rynek. Do tej pory dostępne były jedynie komponenty do coupe 2000 GT. Teraz pojawią się kolejne — do dwóch generacji Toyoty Supry z lat 80 i 90.
GR Heritage Parts
Aby ułatwić naprawy i wymianę części, producenci samochodów są zobowiązani do dostarczania części zamiennych do swoich produktów przez dłuższy czas. Produkcja lub przechowywanie części do pojazdów, które zostały wycofane z produkcji, zmodernizowane lub wyremontowane, może być trudne i kosztowne, ponieważ producenci muszą zachować formy i zarządzać magazynowaniem zapasów i logistyką.
Druk 3D umożliwia elastyczne projektowanie i wytwarzanie, które w pełni zaspokoi zapotrzebowanie na złożone części przy jednoczesnym obniżeniu ich kosztów. Przyczynia się również do redukcji odpadów przemysłowych i emisji dwutlenku węgla w całym cyklu życia produktu.
Od lipca 2021 do modeli Supry A70 są dostępne wytwarzane addytywnie części zamienne takie jak: pompa i siłownik sprzęgła, przewody hamulcowe, przewód nagrzewnicy oraz pokrętło panelu klimatyzacji. Od sierpnia dostępny będzie przedni emblemat wykonany ze szkliwa, a w kolejnych miesiącach lista dostępnych części zamiennych zostanie uzupełniona o ochronne listwy boczne, tylny emblemat modelu, wykończenie przednich drzwi oraz tuleje wahacza przedniego zawieszenia.
Do kolejnej generacji Supry, czyli modelu o oznaczeniu A80, od lipca można zamawiać czujnik tlenu, a w kolejnych miesiącach ma się pojawić się przedni zderzak.
Części do Toyoty Supry, które są produkowane addytywnie w ramach programu GR Heritage Parts Project
Jon Wayne — szef globalnego działu komercyjnego druku 3D i produkcji cyfrowej w HP wyjaśnia, że wraz z SOLIZE, koncentrują się na pomaganiu firmom w przekształcaniu ich produkcji na bardziej zrównoważoną. Wspierając liderów branży, takich jak Nissan i Toyota, którzy dostrzegają ogromne konsekwencje kosztowe przechowywania, form i logistyki części zamiennych, SOLIZE wspólnie z HP poprzez druk 3D przekształcają łańcuch dostaw, aktywizując w ten sposób branżę motoryzacyjną.
W ramach projektu GR Heritage Parts firmie SOLIZE jako pierwszej w Japonii udało się za pomocą druku 3D wyprodukować oryginalne części przeznaczone do użytku w samochodach. Japoński usługodawca AM zarządza flotą 37 wysokiej klasy drukarek 3D od HP, które są obecnie wykorzystywane do świadczenia usług druku 3D zarówno z tworzyw sztucznych, jak i metalu. Części mogą być używane do testów funkcjonalnych oraz wydajności na wczesnym etapie projektowania.