Addwerk jest pierwszą firmą w Europie, która włączyła do swojej floty produkcyjnej urządzenia z serii HP Jet Fusion 5420W w celu addytywnej produkcji gotowych wyrobów.
Startup powstał w 2017 roku i od początku stawiał na przemysłowe rozwiązania do druku 3D od HP. Wtedy zaimplementowano rozwiązanie z serii Jet Fusion 4200 3D, które pozwala na produkcję części z nylonów PA 11 i PA 12 oraz elastomeru TPA.
Wdrożenie najnowszego rozwiązania HP to potwierdzenie strategi firmy Addwerk jako partnera produkcyjnego, dostarczającego klientom kompleksowe rozwiązania, których nie mogą zapewnić firmy oferujące obróbkę skrawaniem lub formowanie wtryskowe, szczególnie w wytwarzaniu niestandardowych produktów, krótkich serii oraz prototypów.
W technologicznej czołówce
Addwerk ma również doświadczenie w wykańczaniu powierzchni części wytwarzanych addytywnie, tak aby spełniały one określone wymagania techniczne. Posiadając rozwiązania HP z serii Jet Fusion 4200 3D Addwerk wytwarzał addytywnie części w kolorze ciemnoszarym, które było trudno barwić. W 2022 roku firma zainwestowała w zrobotyzowaną linię do postprocessingu, którą opracowano wewnętrznie. A teraz, dzięki nowemu rozwiązaniu HP – 5420W, mogą produkować białe części z PA 12, które są gotowe do barwienia w każdym kolorze zaraz po wydrukowaniu. Linia robotyczna została zintegrowana z systemem ERP, aby zapewnić bardzo szybką obsługę, spełniającą wysokie wymagania klientów przemysłowych.
Model biznesowy produkcji jako usługi, w którym działa Addwerk, otwiera nowe możliwości
w projektowaniu dla wielu sektorów przemysłu. Umożliwia również elastyczność, wysokiej jakości wykończenie powierzchni i masową personalizację.
Produkcja addytywna jest ponadto bardziej zrównoważona, a firma Addwerk stale dążąc do jak najbardziej ekologicznego wytwarzania, chce być również zrównoważona energetycznie, dlatego lokuje swoją siedzibę w nasłonecznionym obszarze pozwalającym magazynować energię słoneczną.
Dyrektor generalny Addwerk — Ferran Verdaguer wyjaśnia, że sektorem, który najbardziej korzysta z technologii addytywnych obecnie i w najbliższej przyszłości, jest sektor motoryzacyjny. Wynika to wg niego z rozwoju pojazdów elektrycznych, których komponenty z powodzeniem wytwarzano już addytywnie na platformiwe Addwerk.