Druk 3D staje się coraz bardziej popularny w branży motoryzacyjnej. Producenci OEM używają tej technologii głównie do wytwarzania mniejszych, niekonstrukcyjnych detali pojazdów, ale niektóre firmy działające na tym rynku, wykorzystują technologie przyrostowe w produkcji elementów aerodynamicznych.
Główne zalety tego procesu obejmują zmniejszoną wagę części drukowanych w 3D w porównaniu do konwencjonalnie produkowanych odpowiedników. Jest to jeden z powodów, dla których Volkswagen inwestuje w technologie addytywne.
Sojusze branżowe na rzecz cyfryzacji produkcji w VW
Aby osiągnąć innowacyjny postęp, Volkswagen nawiązał współpracę w zakresie oprogramowania z firmą Siemens i rozszerzył dotychczasowy sojusz z producentem drukarek — HP Inc.
Wraz ze stosowaniem technologii HP 3D, firma zdobywa ważne doświadczenie i bada, które komponenty motoryzacyjne mogą być produkowane ekonomicznie i szybko za pomocą druku 3D, co w przyszłości wesprze cyfrową transformację produkcji w Volkswagenie.
HP dostarcza zaawansowane technologicznie platformy drukujące z metali i tworzyw sztucznych, a Siemens specjalne oprogramowanie do wytwarzania przyrostowego.
Jednym z kluczowych etapów procesu, nad którym pracowały wspólnie firmy Siemens i VW, jest optymalizacja pozycjonowania komponentów w komorze roboczej. Technika ta, znana jako zagnieżdżanie, umożliwia wyprodukowanie dwukrotnie większej liczby części podczas jednej sesji drukowania.
Ponad milion komponentów wydrukowanych w ciągu 25 lat
Volkswagen od ponad 25 lat korzysta z różnych technologii druku 3D. Obecnie w zakładzie w Wolfsburgu znajduje się 13 jednostek wykorzystujących różne procesy druku 3D elementów zarówno z tworzyw sztucznych, jak i metalu.