Pierwsze gogle drukowane w 3D już w sprzedaży

Grupa Safilo —  światowy lider na rynku akcesoriów takich jak okulary, gogle i kaski, kontynuuje rozwój w procesie cyfrowej transformacji, wprowadzając do sprzedaży pierwsze gogle z oprawkami wytwarzanymi addytywnie.

Za pomocą nowej, zgłoszonej do opatentowania technologii Imprint 3D, opracowano i wprowadzono na rynek google narciarskie, które są sprzedawane pod zastrzeżoną marką „Smith”.

Nowa technologia uwzględnia szeroką gamę kształtów i ruchów twarzy, eliminując w produkcji sprzętu sportowego akcesoria w jednym rozmiarze/fasonie etc.

I/O Mag Imprint 3D

Dzięki  idealnemu dopasowaniu gogli do twarzy potencjalnego użytkownika wyeliminowano odblaski spowodowane słabą regulacją szerokości opaski oraz ucisk i przegrzewanie w miejscach, gdzie gogle najbardziej przylegają do twarzy.

Do pomiaru opracowano specjalną aplikację bazującą na skanowaniu 3D twarzy. Następnie wygenerowany cyfrowo projekt oprawek zgodny z indywidualnymi cechami przyszłego użytkownika jest drukowany w technologii proszkowej HP Multi Jet Fusion 3D, aby w kolejnym kroku można było już składać kompletne gogle.

Możliwość szybkiego projektowania i efektywnego kosztowo testowania szerokiej gamy nowych modnych oprawek jest przełomem dla marek własnych Safilo. Drukowane w 3D prototypy okularów łączące pełne kolory i tekstury, uzyskiwane bezpośrednio z drukarki 3D, są idealne do prezentacji dla klientów.

Addytywna produkcja zapewnia firmie Safilo większą kreatywność i różnorodność opcji projektowych, jednocześnie znacznie skracając czas wprowadzania na rynek nowych produktów.

Zalety druku 3D w masowej personalizacji

Oferując klientom wyjątkowe wrażenia zakupowe koncern Safilo wyprzedza konkurencję, która tego wszystkiego nie oferuje. Wdrażając odpowiednią technologię, która pozwala na dostosowywanie i łatwe wprowadzanie zmian w produktach zgodnie z preferencjami klienta, można wzmocnić jego zaangażowanie i sprawić, że poczuje się doceniony, włączając się w produkcję swoich indywidualnie zaprojektowanych np. gogli.

Udział klienta w procesach wytwarzania prowadzi zatem do zwiększenia jego poczucia przywiązania do zakupu. 

Dla producentów masowa personalizacja oznacza zmniejszenie zapasów i odpadów w odróżnieniu od masowej produkcji znormalizowanych towarów, która może skutkować nadprodukcją i dodatkowymi kosztami związanymi z magazynowaniem i transportem.

 Dzięki profesjonalnym opcjom wykańczania i zróżnicowanym materiałom do druku 3D produkcja addytywna umożliwia dostosowanie produktów na wiele sposobów.

Prześlij swój plik 3D na naszą internetową platformę AM3D i odkryj, w jaki sposób Twoje produkty mogą być masowo dostosowywane za pomocą wytwarzania addytywnego.

Chcesz rozpocząć współpracę?

Wyceń zlecenie lub napisz do nas