HP prezentuje na tegorocznym Rapid TCT pierwszy funkcjonalny komponent wydrukowany w technologii Metal Jet

Na tegorocznych targach RAPID + TCT w Chicago HP Inc. publicznie zaprezentowało część słupka A, informując, że to pierwszy funkcjonalny komponent konstrukcyjny, jaki Volkswagen wyprodukował w technologii HP Metal Jet, bazującej na sproszkowanych metalach.

Przełom jest rezultatem pięcioletniej, wielomilionowej inwestycji VW w technologie przemysłowego druku 3D z metali, w tym współpracy z HP, bazując na jej technologii Metal Jet oraz partnerstwa w zakresie oprogramowania z firmą Siemens.

Część słupka A w modelu T-Roc, wyprodukowana przez VW w technologii HP MJ 3D ze sproszkowanej stali nierdzewnej

Dzięki temu pierwszemu zastosowaniu na pełną skalę technologii HP MJ 3D w seryjnej produkcji, VW i wraz ze swoimi partnerami zamierzają zdobywać doświadczenie i typować kolejne komponenty motoryzacyjne, które mogą być produkowane ekonomicznie i szybko z zastosowaniem druku 3D.

Volkswagen wspólnie z Siemensem i HP sprawdza również, w jaki sposób AM może wspierać cyfrową transformację produkcji samochodów. Jeden z kluczowych etapów procesu podjętych we wspólnej pracy z firmą Siemens, obejmował optymalizację rozmieszczenia komponentów w komorze produkcyjnej, co umożliwia produkcję dwukrotnie większej liczby części w pojedynczej sesji drukowania. 

Część słupka A wydrukowana ze sproszkowanej stali nierdzewnej 316 L, waży prawie 50 % mniej niż konwencjonalny element, wykonany z blachy.

Wyprodukowane addytywnie komponenty trafiły do ​​zakładu VW Osnabrück w Niemczech w celu uzyskania certyfikacji po pozytywnie zakończonych testach zderzeniowych. 

Christian Vollmer, członek zarządu marki VW odpowiedzialny za produkcję i logistykę, wielokrotnie powtarzał, że wspólnie z partnerami dążą do tego, aby druk 3D był jeszcze bardziej wydajny w nadchodzących latach i w pełni nadawał się do użytku na liniach produkcyjnych. W ramach tej współpracy  w tym roku VW, HP i Siemens utworzyli wspólny zespół ekspertów druku 3D pracujący na co dzień w zakładzie w Wolfsburgu, gdzie do 2025 r. zamierzają wydrukować w 3D nawet 100 000 części produkcyjnych.

Chcesz rozpocząć współpracę?

Wyceń zlecenie lub napisz do nas